עידן קסטרו

לפעמים גם מותג שכמעט ונותר לחלוטין מחוץ לסיבוב הקניות הקבוע מצליח למשוך את תשומת לבי ולזכות באמון מחודש, או לפחות לקבל הזדמנות נוספת. זה בדיוק הסיפור שלי עם קסטרו. בעונה הנוכחית קורה משהו מבטיח מאוד במותג האופנה הישראלי. זה התחיל עם הפרסומת המעולה הזאת, המשיך עם קולקציית הג'ינס המוצלחת שנמכרת בחנות בדיזנגוף סנטר והגיע לשיא בינתיים עם קולקציית החורף שגרמה לי לחשוב לפעמים שאני נמצאת באהובתי משכבר הימים טופשופ. קסטרו עדיין מכוונים הרבה יותר למיינסטרים ולא מאתגרים מספיק את הקהל, אבל עושה רושם שהם מתחילים לנוע בכיוון הנכון. אין ספק שהסיבה המרכזית להתעוררות היא החשש מכניסת הענק השוודי H&M. אבל כדי שיוכלו להוות תחרות אמיתית בכל זאת ישנן כמה נקודות משמעותיות שדורשות שיפור מיידי. את החצאית הזאת נאלצתי לתאר למוכרת בדרכים שונות ומשונות ולקבל שלושה פריטים אחרים עד שהיא הבינה מה אני רוצה מחייה ורק לאחר שכבר עזבתי את החנות וחזרתי כדי לומר לה שהיא נמצאת בחלון הראווה. בקיאות של המוכרים ברשת בנוגע לקולקציה היא הכרחית. מה שמוביל אותי לנקודה הבאה והיא המוכרים עצמם. ניכר כי בין רוב המוכרות בקסטרו לבין אופנה אין קשר הדוק והן לבושות בחוסר טעם משווע. כדי לשחק במגרש של הגדולים אני ממליצה על שיעור סטיילינג באמריקן אפרל או בטופשופ. ונקודה אחרונה ומשמעותית, שמובילה לדיון ארוך וסבוך, שהפעם אתייחס אליו רק בקצרה. כחברת אופנה ישראלית קסטרו חייבת להכניס את ידיה עמוק לתוך הנעשה באינטרנט, בבלוגים וברשתות החברתיות. עד היום זה כמעט ולא נעשה ומספיק מבט חטוף בבלוגי האופנה הישראליים כדי לראות את אחוז הפריטים מזארה ו-H&M לעומת קסטרו. ועכשיו כשיש להם סוף סוף קולקציה שעומדת בכבוד לצד התותחים הגדולים כדאי לעבוד גם על בניית אותו קסם חמקמק שאופף את הדברים ה"נכונים".
צילומים: שי פילוסוף






חצאית – קסטרו / skirt - castro
גרביונים – stockings - H&M
מגפונים – קנת קול / boots – kenneth cole
חולצה – מנגו / shirt – mango
עליונית – זארה / top – zara
שרשרת פפיון זהב – אילוצ'קה / golden bow-tie necklace – iluchka





Cupcakes on twitter
אני חושבת שהבעיה של קסטרו ללא ספק מתחילה בשירות. בדיוק היום הייתי בכנס על שיווק במרחב הקמעונאי , והנושא הכי מדובר בכל ההרצאות היה הפער בין חווית מותג לחווית קניה. אז נכון שבמתחם בדיזנגוף באמת "ביימו " סוג של חוויית קניה שונה ממה שאנחנו רגילים אליה בארץ , על ידי זה שבמתחם ישנן " אטרקציות " נוספות , נקרא להן ככה , אבל מבחינה שירותית , כשאני בתור לקוחה מגיעה לנקודת המכירה במטרה להוציא את הכסף ולקנות ויוצאת משם בהרגשה שהמוכרת לא מספיק מבינה ולא מספיק משדרת את חווית המותג שניסו למצב , אני מסתכלת על ההיצע , אל מול המחיר , אל מול חוויית הקנייה שלא עוררה בי משהו , יוצאת וחוזרת למנגו \ טופשופ ושות'.
למרות זאת – החצאית בהחלט יפה! היה שווה להתעקש
תגובה מאת מורן — יום שני ,7 בדצמבר ,2009 @ 0:18
החצאית מאוד יפה, ומצליחה להיות טרנדית וקלאסית גם יחד. אבל צר לי, בשבילי כוכב הפוסט הוא הגורמט המ-ד-ה-י-ם מאילוצ'קה, אחד מהתכשיטים הגאוניים שראיתי!
אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, וכנראה שזה מה שקסטרו טרם הפנימו… לדעתי הבעיה זועקת לשמים כמציצים באגף האקססוריז שלהם – ההמוניות, הוולגריות וחיקויי העור הזולים שולטים שם. באשר לקולקצייה הנוכחית, אכן זו פעם ראשונה מזה מס' שנים שאני מוצאת פריטים ראויים למדידה (יש לי תלוש של כ-300 ש"ח שכבר שנה ומשהו אני לא מצליחה לבזבז…)
תגובה מאת טולי — יום שני ,7 בדצמבר ,2009 @ 6:43
החצאית מקסימה ביותר!
מודה ומתוודה שגם אני רכשתי לעצמי פריט מקסטרו העונה, ומבחינתי מעבר לחוסר הידיעה וההכרה בקולקציה, יש גם משהו מאוד לא נעים במוכרים שלהם.
או שהם אובר נדבקים, או שהם מתעלמים ועושים טובה שבכלל מסתכלים לכיוון שלך…
יש בעייתיות בקסטרו, אין ספק.
אבל באמת יש תחושה שהם מתחילים להתעלות על עצמם, גם אחרי תצוגות החורף שלהם שהייתה מוצלחת מכרגיל…
אני בעד.
הלוואי שתהיה לנו רשת ישראלית שנוכל להתגאות בה…
נשיקות
תגובה מאת פטיט לולו — יום שני ,7 בדצמבר ,2009 @ 9:02
גם אני שמתי לב לדמיון הזה בין קולקציית הפרחים שלהם לבין הקולקציה של טופשופ. כתבתי על זה שבוע שעבר וגם את העין שלי תפסה החצאית הזו, היא מופיעה בקולאז'.
את צודקת במה שאת אומרת. העובדות שם לא מקצועיות למרות שבקסטרו הן עוברות קורס לפני תחילת העבודה. לפחות קסטרו למדו לאמץ את תודעת השירות של זארה. כבר קרה לי שהייתי צריכה להחליף נעל כי היה דפקט בעקב והם החליפו בלי בעיות.
אני מניחה שכמו שאמרת, הפחד מH&M יוביל אותם דווקא למקומות טובים יותר.
תגובה מאת קרן — יום שני ,7 בדצמבר ,2009 @ 10:43
קודם כל תבדקו איפה יש יותר קונים בזארה או בקסטרו ואז תבינו לבד
כרגע ההצע שלהם רק מעילים וסריגים וג'נסים אין איזה בגד מושך לעיין שאפשר לקנות שם וגם כל המידות קטנות הם לא מחדשים את המדפים מידי שבוע כמו בזארה
ולגבי h&m זה משהו אחר לגמרי הייתי שם בפעם הראשונה בחו"ל חודש שעבר וואו איזה חנות עם הרבה בגדים שווים שאפשר לקנות והמחירים לא כל כך יקרים
אז תתכוננו להיסטריה סביב זה באפריל בעזריאלי,אני כבר מחכה.
תגובה מאת אופנתית — יום שני ,7 בדצמבר ,2009 @ 10:58
למרות שחפרתי מספיק בתגובתי הראשונה אני חייבת להגיד עוד משהו.. תודעת השירות של זארה?! אני אישית הפסקתי לקנות בזארה אך ורק בגלל השירות הנוראי שם ! הנסיון הכושל שלהם להדמות לH&M ע"י יצירת מרכז שירות לקוחות שכל הקשר בין הלקוח לחברה מתבצע דרכו הוא לא משהו שהשוק הישראלי מוכן לו. על אחת כמה וכמה אם אני מחכה שעות על הקו , מזמינה שמלה , משלמת מראש והשמלה מגיעה עם חור . נכון טעויות קורות , אבל בזארה כל אסטרטגיית השירות היא מוטעית.
סורי על התגובה הזועמת – זה לא אישי
תגובה מאת מורן — יום שני ,7 בדצמבר ,2009 @ 12:06
מורן – לא חפרת בכלל. נשמע מאוד מעניין הכנס שהיית בו ואין ספק שחוויית השירות והקניה פוגעת במקרים רבים במותג. אבל אני חושבת שחלק מהבעיה של קסטרו הוא עדיין גם בחוויית המותג עצמו שבאה לידי ביטוי באתר האינטרנט שלהם למשל. כמו שכתבתי אני מקווה שהם בדרך הנכונה וישפרו את שאר הדברים.
לגבי זארה, לא יצא לי להיתקל במשהו בעייתי במיוחד (חוץ מבמוכרות קצת אנטיפטיות) אבל התיאור שלך נשמע מאוד מרגיז באמת.
טולי – הגורמט באמת לא זכה להתייחסות מספקת, אבל לפחות קיבל את התמונה הראשונה (: אני מאוד אוהבת אותו. ובעניין האקססוריז, אני דווקא חושבת שיש להם כמה דברים לא רעים העונה שווה לבדוק אם כבר יש לך תלוש.
פטיט – מצטרפת לתקווה (:
קרן – אם ככה זה אחרי קורס אז באמת מישהו צריך לעשות שם בדק בית. אני חושבת שהפיתרון צריך להיות בגיוס מוכרות שבאמת אוהבת ומבינות אופנה.
אופנתית – יש לי תחושה שלא ממש קראת בעיון את הפוסט. אין מה להשוות את המצב של זארה מול קסטרו כיום, אני תיארתי פשוט תחילתה של מגמה.
תגובה מאת עפר — יום שני ,7 בדצמבר ,2009 @ 13:38
אני חושבת שזה ממש העתק מ – H&M דווקא, ועוד משנה שעברה
תגובה מאת פלורה — יום שני ,7 בדצמבר ,2009 @ 15:50
הי עפר..
בקשר להמלצתך אודות הכניסה לאתרי הבלוגרים שם שולטים zara וH&M, לא הבנתי אם את מרמזת שחברות אלו שולחות לך בחינם בגדים ולכן את מרבה ללבוש אותם, מה שכנראה קסטרו עוד לא החכימו לעשות או שאת מתכוונת לכך שאתרי הבלוגים צריכים להוות השראה למעצבי חברת קסטרו?
בכל אופן אני חושבת שהבעיה בקסטרו היא לא זו ולא זו. קסטרו חברה שמנסה לכוון למינסטרים. תירצי או לא תירצי רוב האנשים בארץ אינם אופנתיים כלל ואינם מעוניינים להשקיע בלבושם. זוהי חלק מהתרבות הישראלית של להתלבש ברישול ולזלזל לחלוטין בלבוש (מגמה שניכר ומשתנה עם השנים, הרבה בגלל האינטרנט והכפר הגלובלי הקטן שנותן את האפשרות לרכוש אופנה מחו"ל בלי ממש להיות שם).בשל כך חברה כמו קסטרו שמנסה לתפוס קהל יעד רחב אינה מהווה כלל השראה או מקום לאנשים שבאמת מעוניינים באופנה בכל אופן אני חושבת שהבעיה העיקרית בקסטרו היא התימחור המוגזם של פריטים בסיסיים שאינם אופנתיים כלל ועשויים מחומרי אשינם איכותיים.
תגובה מאת מעין — יום שלישי ,8 בדצמבר ,2009 @ 13:30
מעין – ממש לא רמזתי שאני מקבלת משהו בחינם. כל התכנים בבלוג שלי הם עצמאיים לחלוטין. את כל הבגדים אני קונה במיטב כספי ועל פי טעמי האישי בלבד. המקרה היחידי שבו השתתפתי במשהו מסחרי היה לשוק מעצבי העיר ועל כך סיפרתי בהרחבה בבלוג. הכוונה שלי היתה שנכון להיום לקסטרו נוכחות אפסית באחת הזירות החשובות והמשפיעות ביותר – האינטרנט בכלל והבלוגים בפרט. לגבי זארה ו-H&M תיארתי את הלבוש השולט בבלוגספירת האופנה בארץ. אני חושבת שזה משקף מצב עגום עבור חברת אופנה ישראלית כמו קסטרו. יש דרכים רבות להביא לתיקון המצב בין השאר לפרסם בבלוגים כמו שעושים למשל אמריקן אפרל בבלוגים רבים בחו"ל.
לגבי הטענה הנוספת שלך אני לא מסכימה לחלוטין. גם אם רוב הקהל לא מתלבש בצורה טובה במיוחד, אני לא חושבת שהמטרה של קסטרו לעשות בגדים מכוערים או לכוון לקהל חסר טעם. כל מותג רוצה למכור לקהל רחב אך צריך קודם כל לפנות למובילי טעם. לגבי תמחור הם לא יותר יקרים משאר הרשתות וכפי שכתבתי אני חושבת שהשנה יש שיפור ניכר באיכות העיצובים.
תגובה מאת עפר — יום שלישי ,8 בדצמבר ,2009 @ 14:00
אני חייבת לציין שאני מסכימה עם מה שמעיין כתבה – הקהל יעד של קסטרו הוא לא מי שרוצה להתלבש מיוחד, אלא מי שרוצה ללכת על בטוח עם פריטים בסיסיים שתמיד יעבדו.
מעניין לאן הם יתפתחו ואם הם אכן ישכילו להרחיב את קהל הלקוחות שלהם ויעדי הפרסום שלהם כמו שאמרת לכיוון של האינטרנט, ואולי גם ישכילו ליצור קולקציות יותר מאתגרות ופחות מובנות מאליהן…
תגובה מאת נגה — יום שלישי ,8 בדצמבר ,2009 @ 16:26
ראיתי את החצאית בבלוג שלך והתאהבתי. אז עכשיו יש לי מה לעשות עם התלושים שקיבלתי לחג. ראיתי את החצאית בחלון הראווה. הייתי אופטימית. ואז נכנסתי לחנות. המוכרות היו עסוקות בלדבר בטלפון עם החבר/האמא/הבת דודה של השכן. זאת למרות שהיו לא מעט לקוחות בחנות, ולמרות שאני ביקשתי עזרה. כשהצבעתי על החצאית בחלון הראווה המוכרת שהואילה בטובה להתפנות אלי אמרה שהחצאית אזלה כבר מזמן. אז למה היא בחלון ?! ככשאלתי אם היא יכולה לבדוק אם יש בתל אביב, היא אמרה – יש בסכנין, אם את מעוניינת לנסוע לשם. רציתי לשאול אותה אם היא יודעת איפה סכנין נמצאת, אבל החלטתי לוותר, להגיד לה תודה ולצאת. תודה על כך שהיא הזכירה לי למה אני לא קונה בקסטרו.
תגובה מאת נעמה — יום שלישי ,8 בדצמבר ,2009 @ 18:26
הבעיה של קסטרו היא בשירות.
אגב שירות הלקוחות שלהם מגבה בעקיפין את השירות הלקוי ובכך נותן לו לגיטמציה.
אני אעדיף לקנות במקום אחר במקום קסטרו אלא אם באמת אין ברירה
תגובה מאת נוי אלון — יום שלישי ,8 בדצמבר ,2009 @ 19:12
אני חושבת שהטענה שקסטרו "מכוונים נמוך" היא מוטעית מיסודה, אבל האמירה הזו היא ההוכחה הטובה ביותר שמשהו שם אצל קודקודי השיווק לא עובד.
אני בטוחה שאם תשאלו בקסטרו מהם ערכי המותג שלהם ומי היו רוצים שיקנה אצלם, הם ממש לא היו עונים "פשטות, מיינסטרים, בסיסי" או כל דבר שמהדהד דומה לכך.
אבל העובדות בשטח הן שזו הדעה הרווחת על החברה הזו, גם אם זה לא מה שהבגדים עצמם משקפים.
מהניסיון שלי איתם דווקא ברמת האיכות הם לא נופלים מזארה לדוגמא, הבעיה היתה בדר"כ בעיצובים, וכמו שנכתב בפוסט אני גם מסכימה שנושבות שם רוחות של שינוי.
מבחינתי מאז ומתמיד ועד היום הבעיה נעוצה בחנויות עצמן ובחווית הקניה. מוסיקה בלתי נסבלת בווליום מוגזם, מוכרים מציקים שכל קשר בינם לבין אופנה וסטייל מקרי בהחלט, ובכלל חווית "שוק" כללית ולא של מותג אופנה שרוצה למקם את עצמו בין הרשתות המובילות בארץ.
מקווה שמישהו שם יקרא את הפוסט הזה ויפנים
תגובה מאת שלי — יום שלישי ,8 בדצמבר ,2009 @ 19:28
עפר
כתבת שאת חושבת שכל חברת אופנה מנסה לכוון לקהל יעד רחב אבל צריך קודם כל לפנות למובילי טעם. אני חושבת שאולי ככה היה אמור להיות אבל זה לא המציאות. קסטרו מנסה לעשות שינוי תדמית לעצמה ולמתג את עצמה אחרת. מה שהייתה עד לפני שנה חברה משעממת שמוכרת בעיקר סריגי גולף במחיר שערורייתי של 200 ש"ח ומעלה מנסה היום להיות חברה שמחכה טרנדים ומוכרת אותם לכל הדורש (וכמובן שעדיין מתעקשת למכור גולפים במחירים שערוריתיים). הניסיון העלוב של החברה להיות H&M הישראלית כושל בגלל שהחברה לא לוקחת טרנדים נועזים ומובילים אלא ממשיכה להתעמק בטרנדים עממיים. לכן כאשר את נכנסת לחנות קסטרו (אם בכלל, דבר שאני לא מרבה לעשות) את מוצאת עצמך משועממת לחלוטין מוקפת בשמלות שכבר ראית בכל חנות פרחות אחרת. לעומת זאת כאשר את נכנסת לזרה או אני ארחיק לכת לטופשוט (וזה כי אני לא רואה בטופשוט חנות שמחכה טרנדים אלא יוצרת אותם) את מרגישה ישר בחידוש, ברעננות וזאת אפילו שברור שכל בגד שתירחשי בחנות הזאת תיראי אח"כ אצל עוד בנות רבות. נוסף לכך קסטרו מתמחרת את הבגדים שלה בצורה יקרה מהשווי שלהם ויש להם פערי מחיר גדולים מזרה. ואני אמשיך ואציין שהפרזנטורים האנמיים שלהם לא גורמים לי לרגע אחד לקום ולרוץ לחנות. דבר אחד אציין לטובתם, הם זיהו את הפוטנציאל של האקססוריז ויש להם סטנדים מעניינים של שלל אקססוריז. נכון, החצאית שקנית אכן חלק מטרנד החצאיות הגבוהות והפרחוניות שהם ניצלו להבין שכדאי להכניס לקולקציה שלהם אבל מכאן עד לקרוא לפוסט שלך עידן קסטרו המרחק רב.
תגובה מאת מעין — יום שלישי ,8 בדצמבר ,2009 @ 21:13
אי אפשר להתעלם מהעובדה שקסטרו היא רשת ישראלית , בניגוד לכל שכנותיה כגון מנגו , זארה , טופשופ , ובקרוב גם H&M . הפריטים בקסטרו מותאמים לאקלים הישראלי , הן מבחינת הבדים והן מבחינת הגזרות , מתאימים למבנה הגוף הנפוצים בארץ , וכן גם באיזשהו מקום למה שכביכול "הולך " בארץ. גם ברשתות האירופאיות לא תראי בסניפים בארץ את כל הקולקציה וזאת מכיוון שלרובה אין ביקוש והיא לא רלוונטית לארצנו . גם הם לא המציאו את הגלגל , ובסופו של דבר כל חברות ה"מס פרודקט " שואבות את ההשראה ממעצבי העל . אין וויכוח על זה שקסטרו לא חושבים על הצעד הבא , ולא מנסים להביא את הטרנד שניה לפני שכבר ראינו אותו בכל החנויות , וזו כנראה אחת הבעיות הרציניות שלהם . כי מבחינה שיווקית – הם עשו את זה , הם יצרו מתחם שהקונספט שלו טוב , הביצוע שלו טוב הוא מעביר לנו משהו שונה , אך יחד עם זאת השירות לא משהו והבגדים לא אטרקטיביים.
תגובה מאת מורן — יום שלישי ,8 בדצמבר ,2009 @ 23:36
יש פה דיון מעמיק על קסטרו וכל אחת רוצה שהחברה תהיה כמו כל חברה בינלאומית מצליחה אחרת, אבל זה לא אפשרי כי אפשרויות היצור שעומדות מול קסטרו הן אחרות והם בכלל לא חייבם לעצב את הבגדים הכי טרנדיים כדי להגיע לרווחים בסוף השנה הם צריכים למכור. וזה לא נכון שהם לא מאתגרים את הלקוחות שלהם, הם עושים מה שהקונים שם רוצים לקנות.
אותי הם לא מעניינים ולא כל חנות צריכה להיות חלק מסיבוב הקניות שלי. גם לרנואר אני בכלל לא נכנסת וזה ממש לא אכפת לי כי יש כל כך הרבה מה לקנות גם ככה.
אני מקווה שהם יעשו את העסקים באופן הכי נכון להם ולא מתכוונת להיעלב אם לא יהיה שם משהו בשבילי. אני כבר אסתדר.
החצאית מקסימה וכל האאוטפיט יפה לך מאוד. חורפי וטרנדי.
תגובה מאת ספי — יום חמישי ,10 בדצמבר ,2009 @ 18:33
רציתי רק להגיד תודה רבה על המחמאות על הגורמט בעיצובי
היום הגיעה אליי לדוכן בסנטר בחורה שאמרה לי שהוא מופיע פה אז נכנסתי להציץ ומאוד אהבתי איך שענדת אותו עם הפפיון מאחור.
תמונות מהממות
נטלי lilla my
תגובה מאת נטלי — יום שישי ,1 בינואר ,2010 @ 20:44